Standardisert integrasjon med ConnXio

Jonas Bariås
05.jun.2020 10:59:52

Behovet for å jobbe raskere øker i takt med det digitale kappløpet. Det tvinger alle til å tenke nytt.

Forretningsmodeller endres, prosesser forenkles og automatiseres, og nye muligheter gjør at vi til stadighet setter større krav til digitale løsninger. Utviklingen går lynraskt. For mange er det en krevende øvelse å holde følge, samtidig som de må bevare kontrollen på virksomhetens digitale ryggrad og integrasjonene som knytter et økende antall systemer og tjenester sammen.

Integrasjon er et komplekst fag, som alltid har gjort krav på mye tid, ressurser og ikke minst spesialkompetanse. Men den tradisjonelle metoden for integrasjon samsvarer ikke med dagens behov for hastighet.

Les også: Bygge tjenesteplattform? Book gratis workshop her

– For å leve opp til kundeløftet vårt, rask digital utvikling, måtte vi også tenke nytt. Vi setter store krav til oss selv og leveransene våre, og tenkte at det måtte være mulig å gjøre jobben med samme kvalitet som før, bare raskere. Resultatet av det ble ConnXio, forteller Kjartan Halstvedt, direktør for produkter og innovasjon i Communicate. 

I videoen under kan du se Kjartan fortelle mer om integrasjonstjenesten ConnXio (artikkelen fortsetter under):

 

20 års erfaring i en tjeneste

ConnXio er utviklet for å spare kundene våre for kompleksitet. Communicate har vært ledende innenfor faget integrasjon i over 20 år, og i denne Azure-tjenesten finnes summen av vår unike kompetanse.

Tjenesten hjelper våre konsulenter med å levere raskere, og gjør prosjekter mindre personavhengige, fordi tjenesten allerede har gjort store deler av integrasjonsarbeidet på forhånd.

– For å sikre at kvaliteten blir best mulig, er vi avhengige av å gjøre ting likt. I ConnXio er det én måte å gjøre jobben på, noe som kvalitetssikrer arbeidet som blir gjort samtidig som kompleksiteten i både prosessen og i kundens IT-arkitektur blir betydelig redusert. ConnXio løser ikke alt, men frigjør tid og ressurser som kan brukes på de virkelige utfordringene, sier Kjartan. 

Kontroll på applikasjoner

ConnXio gir deg tilgang til en webportal, hvor integrasjoner konfigureres raskt og enkelt. Det reduserer behovet for å investere i omfattende kodearbeid, noe som igjen medfører at mangel på den riktige kompetansen blir et problem som tilhører fortiden. 

– Ofte møter vi litt skepsis til tjenester som gjør at man slipper å kode selv, men når tjenesten først blir tatt i bruk så er vår erfaring at de ikke ønsker å gå tilbake til slik det var før. ConnXio sparer kunden for repetitivt arbeid og masse koding, sier Kjartan. 

I en undersøkelse fra Annual Saas Trend kommer det frem at gjennomsnittstallet for applikasjoner som benyttes av bedrifter over 500 ansatte er 151. For bedrifter med over 1000 ansatte er tallet 200 – og stadig økende. De siste tre årene har veksten vært 115% i følge en analyse utført av Okta.

Kjartan forteller at en vanlig misforståelse han møter er at moderne skytjenester og applikasjoner gjør verden enklere og mindre komplisert av seg selv.

– Slik er det ikke, for behovet for integrasjoner stiger kraftig og vi har bare sett starten på det. Så og si alt kan sende og motta informasjon i dag. Kun fantasien som setter grenser for hva som kan utvikles av tjenester og funksjonaliet, men det gjør det også vanskeligere å ha kontroll. ConnXio vil hjelpe til med å få nettopp det, så virksomheten er klar for raske endringer, sier han.

ConnXioiconAsset 3

En av våre byggeklosser


Behovet for å jobbe raskere øker i takt med det digitale kappløpet. ConnXio lar deg iverksette og realisere digitale initiativer på kortere tid.

 Lær mer om ConnXio →

Likte du innlegget? Få nyhetsbrev på mail

Kanskje du liker disse

artiklene om Våre tjenester