Menu
Rask Digital Utvikling
Kontakt oss

Communicate inngår samarbeid med Omada

Ranja Pedersen
01.jun.2019 10:47:00

Omada_blue-logo-w-subline
Communicate har som første selskap i Norge inngått et partnerskap med danske Omada, en ledende leverandør av sikkerhetsløsninger for identitets- og tilgangsstyring. Partnerskapet vil sørge for at våre kunder raskt vil få bedre kontroll og mer trygghet i hverdagen.

- Sikkerhet er veldig viktig og står høyt på agendaen til kundene våre, så dette er selvfølgelig kjempepositivt for oss. Det er store behov og høy etterspørsel for løsninger som gir kontroll på tilganger, identitet og rettigheter, så samarbeidet med Omada vil gjøre vår digitale plattform enda bedre, sier Rolf Albretsen, salgsdirektør i Communicate.

Geir Christensen, partneransvarlig i Norden, Storbritannia og Irland, forteller at vil spille en sentral rolle for deres strategi og målsetting om vekst i nord.

- Vårt ønske er ikke å selge Omada til så mange som mulig og deretter snu ryggen til. Vi ønsker at det skal være en del av noe større og at de som bruker det får god støtte. Derfor har vi en partnerstrategi, med Communicate som først ut i Norge. Vi vil ha gode relasjoner og tett samarbeid med de vi jobber med, og det klarer vi ikke hvis vi har for mange partnere. Da ødelegger vi markedet i stedet, sier han.

Lik kultur og gjensidig verdi

Omada ble startet i Danmark i år 2000, men er i dag tilstede også i Norge, Sverige, Tyskland, Nederland, England, Belgia og USA. Opprinnelig ble programvaren deres utviklet som en workflow engine for SAP, men stor etterspørsel resulterte i at de tre utviklerne startet en egen virksomhet.

De tre gründerne er fortsatt med i Omada som CEO, lead architect for professional services og lead architect for development.

- Vi har jo en ganske lignende historie hvor grunnleggerne fortsatt er med, så vi merket raskt at vi passet veldig godt sammen. Én ting er at vi trenger komponentene deres for at vår plattform skal bli enda bedre, men en annen ting er at både kulturen og mentaliteten til selskapene passer som hånd i hanske. De er heller ikke for store og jakter ikke på så mange partnere som mulig, som er et godt utgangspunkt for at samarbeidet skal fungere, sier Albretsen.

- Målet vårt er jo at dette skal være et ekte partnerskap hvor man kommer tett innpå hverandre, både blant ledere og utviklere. Vi er spesialister innenfor et felt, men ønsker ikke å jobbe med selskaper som bare skal selge vårt produkt. I Communicate blir det en del av en større verdikjede, så de blir helt klart en veldig viktig partner for oss i Norge, følger Christensen opp.

Rask verdi

De fleste selskaper er i ferd med å bli software hus, påpeker Omadas partneransvarlige, til tross for at de aller færreste forstår det selv. Det er et resultat av disrupsjon og digital transformasjon, som tvinger selskapene til å investere i teknologi som tilbyr selvbetjening.

- Dette gjelder uansett om man driver med dagligvare, VVS eller et sykehus. Kunder vil kunne betjene seg selv og ansatte vil bruke egne mobiler og datamaskiner til arbeid. Derfor må et system kunne tilby sømløs styring av tilganger, sier Christensen.

Her har Omada utviklet og definert flere workflows som vil gi Communicate stor verdi, forteller Rolf Albretsen:

- Communicate skal tilby rask digital utvikling, så en definert beste praksis vil være til kjempehjelp for oss ved prosjekter fordi det lar oss komme raskt i gang. Det er selvsagt mye for oss å lære, men våre konsulenter får veldig bra oppfølging rundt kompetansebygging og god support, så Omada vil absolutt hjelpe oss med å bli bedre og gi mer verdi til kundene, sier han.

Likte du innlegget? Få nyhetsbrev på mail

Kanskje du liker disse

artiklene om Rask Digital Utvikling